16 stycznia 2022

Garść bożonarodzeniowych inspiracji

 


Święta Bożego Narodzenia to dla mnie wyjątkowy czas. 

Uwielbiam świąteczną atmosferę, dlatego mój dom, a także ogród zawiera mnóstwo akcentów podkreślających chwile, na które czekamy cały rok...




Niektóre dekoracje są delikatnie odświeżone, inne zyskują nowe miejsce, kolejne to nowe pomysły i aranżacje zazwyczaj powstałe spontanicznie pod wpływem danej chwili, czasu lub przypływu energii i weny twórczej.

Zapraszam na fotorelację z tegorocznych dekoracji wykonanych przeze mnie i moją drugą połówkę.

Spacer rozpoczynamy od furtki, na której zawiesiłam prosty domek - półeczkę - własnego wykonania. Metalowy napis - "Witamy" został zakupiony przez Internet, 

reszta to wykonanie moje i męża.

Zapraszam :)



Drzwi wejściowe, jak co roku ozdabiam wykopanymi jesienią sosenkami. Wsadzam je do dużych doniczek, a potem do koszy wypełnionych jutą i różnymi ozdobami. Nie może zabraknąć białych dyń i szyszek. W tym roku postawiłam na duży wianek na drzwi wykonany z barwionych na biało gałązek. W dowolnej chwili można łatwo zmienić w nim dekoracje, ja użyłam tylko kokardek, gałązek świerku i barwionej na czerwono naturalnej roślinki.





Wejścia do ogrodu pilnują w tym roku świąteczne krasnale wykonane głównie z materiałów, jakie można zdobyć w naszym ogrodzie. Chciałam w ten sposób nieco podkreślić radosną atmosferę świąt.











Nie mogłam też zapomnieć o Damie ogrodowej, która wita gości wchodzących na teren ogrodu. Delikatnie ozdobiłam jej sukienkę czerwonymi kokardkami. Czerwony kolor rozproszony jest w różnych zakamarkach, w ten sposób ogród nie wydaje się taki martwy o tej porze roku.












Szyszki to wszędobylski materiał, jaki wykorzystuję do dekoracji. Lubię rozsypywać je w różnych miejscach, stąd też wylewają się z dzbanów lub wypełniają puste doniczki albo po prostu leżą sobie tam gdzie trzeba. Z szyszek robię świąteczne choineczki, wianki i ozdoby na drzewka. Mam szyszki z własnych sosen, ale też kupuję większe rozmiarowo pochodzące z obcych krajów np. z Holandii tzw. szyszki Coultera.  To mój ulubiony materiał dekoracyjny.


















Do dekoracji świątecznych można wykorzystać również rośliny i różne pnącza np. zimozielony bluszcz, a także jemiołę najlepiej z owocami. Przepiękną ozdobą są ciemierniki zwane "różami Bożego Narodzenia". Ja wykorzystałam białe i kremowo-różowe. Również golteria rozesłana pięknie ozdobi zimowy ogród czerwonymi koralikami.















Ozdabiając ogród nie mogłam pominąć najważniejszego miejsca - naszej kapliczki. Postanowiłam wykorzystać specjalną usztywnianą drucikami czerwoną wstążkę. Dzięki temu nie niszczy się pod wpływem wiatru, deszczu i innych czynników atmosferycznych, a dodatkowo pięknie się układa. 









Pozostałe dekoracje to podkreślenie górniczego kącika męża, ozdobienie metalowych kół po starej beczce, czy zawiązanie kokardy ogrodowemu krasnalowi oraz wiele, innych malutkich detali.









Aby móc się tym wszystkim delektować potrzebne jest miejsce wytchnienia i odpoczynku, a zarazem punkt obserwacyjny całego ogrodu. I tym jest właśnie altanka, w której nawet zimą przesiadujemy, kiedy bardzo tęsknimy za naszym ogrodem...







Nasze dekoracje świąteczne mają swój inny wymiar nocną porą.
Odpowiednio podświetlone dodają swoistego bajkowego klimatu oraz  tajemniczości i radości.






Święta Bożego Narodzenia to moje ulubione święta,
chciałabym, aby trwały jak najdłużej...











P.S. Dziękuję Gminie Świerklany za docenienie naszej pasji i pracy. 
Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że mogliśmy zaprezentować nasze pomysły. Zachęcamy innych do wzięcia udziału w kolejnych edycjach konkursu na "Najładniejszą dekorację świąteczno-noworoczną". 


https://www.swierklany.pl/index.php/aktualnosci/628-najladniej-udekorowany-dom-miesci-sie-przy-alei-w-swierklanach






4 komentarze:

  1. Ależ pięknie udekorowany ogród i dom. Niesamowity klimat <3
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję, pozdrawiam serdecznie😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Oprócz aspektów religijnych czy prezentów, które wszyscy uwielbiamy, to oczywiście wyjątkowe dekoracje świąteczne sprawiają, że Boże Narodzenie jest tak wyjątkowe. Pomagają stworzyć atmosferę i dlatego z niecierpliwością czekamy na przyszły grudzień. Zwłaszcza, gdy jest możliwość ozdabiania domu wspólnie z rodziną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy jesteś w trudnej sytuacji finansowej? to ten artykuł jest dla ciebie, moja pożyczka została zatwierdzona przez ofertę pożyczki pana Pedro, którą przekazała mi jego firma pożyczkowa, gdy banki odrzuciły mój wniosek o pożyczkę z powodu złego kredytu, ale Pedro i jego firma pożyczkowa udzielili mi pożyczki w wysokości 7 milionów USDOLLAR na stawka 3 proc. Jestem bardzo wdzięczny i chcę podzielić się tym wszystkim z tobą, szukając jakiegokolwiek rodzaju pożyczki, aby skontaktować się z bezpośrednim adresem e-mail biura pożyczki pedro: pedroloanss@gmail.com lub whatsapp go na: +18632310632.

    OdpowiedzUsuń